KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Isnin, 23 Mei 2011

Aku . .

Assalamualaikum . . hello there !

Hyepp ! Secara am-nya . . aku dah beritahu . . aku telah pulih sepenuhnya selepas down gila - gila beberapa minggu lepas . . err . . bukan . . beberapa bulan lepas . . hee . . try-lah tinggalkan orang yang kau sayang untuk kebaikan diri sendiri dan dia . . berapa lama kau boleh hadapi ? harus-lah seumur hidup kan ? heee . .

Oke !

Aku bukan nak ungkit semua cerita lama tu . . aku cuma nak share dengan korang tentang aku . . aku suka tengok awan . . bukan sejak akhir - akhir ni tapi sejak dulu lagi . . sejak aku sedar . . tujuan aku dilahirkan didunia ni . . aku mencari sesuatu pengganti diri . . dan bila memandang awan . . aku sedar . . itulah aku . .


Kalau rindu aku . . tatap lah awan itu . . aku . . sentiasa ada untuk semua yang aku sayang kecuali apabila waktu aku telah tiba dan ketika itu . . maafkan aku kerana tiada . . jujur bukan niatku . .


Lihat ke arah sana
Serakan warna dan berarakan
Awan

Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri
Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya

Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu

Begitulah awan nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu

Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu

Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua

Awan kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

Lihat diriku ini
Sesekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu

Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awan itu yang kau rindu

Akulah awanmu yang sedia
Melindungi dirimu tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu

Akulah awanmu yang sering kau rindu
Dan tak terduga hadirmu walau tak tercapai jejarimu

Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu

aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

2 ulasan:

izzad b* berkata...

nice song!

ferra ferro berkata...

biasalah tu .. adat rang bercinta , kejap suka kejap sedih .. =)