KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Rabu, 16 Februari 2011

We Got Married

Assalamualaikum..tak jawab dosee..

Hai lagi ! Korang dah makan ? Jangan lupa makan tau ! kalau korang takde selera ataupun nak tambahkan selera makan tu, boleh la korang pergi kat page Cik Zue ni. Beliau sangat suka makan. Aku lah yang selalu terpengaruh bab nak makan ni daripada beliau. hihi meragau cari makanan yang beliau makan semata - mata nak rasa gak ! hahaha page wajib singgah bila online !

oke selesai mukadimah panjang !

Sesiapa yang minat sangat dengan dunia k-pop dan mengikuti segala perkembangan k-pop, korang akan tergolong dalam peminat k-pop yang tegar. Aku sanggup potong wimax sebab nak add on astro channel khas k-pop yang aku tak sure channel berapa lagi. lupa sudah.

We got married adalah rancangan realiti tv korea yang tak berapa nak realiti sangat yang popular di Korea. Aku suka tengok sebab aku suka berangan. Haha oke !

Untuk season II ni, aku suka ketiga - tiga couple iaitu Adam's Couple, Kuntoria Couple dan Sweet Potato Couple / Goguma Couple.

Adam Couple - aku suka dengan dorang ni ! sebab ada impian nak dapat lelaki macam Jo Kwon dorang sangat sweet dan sangat kelakar. Ga In selalu dapat layanan yang baik daripada Jo Kwon dan Ga In sangat rajin melayan sifat manja Jo Know. Yang bestnya..Ga In ni lebih kurang macam aku. Tak alert ! haha TAPI dorang dah 'bercerai' setelah menjadi 'suami' dan 'isteri' selama 1 tahun 5 bulan ! (digugurkan daripada rancangan WGM) pasangan paling lama dalam WGM nih ! sejak season I lagi. *oke, aku nangis masa dorang nak berpisah tu sebab Jo Kwon sangat romantik dan sweet giler..*

Tonton episod terakhir mereka T.T :

Goguma Couple - Siapa yang minat Girl Generation dan CN Blue korang automatik akan minat couple nih ! sama macam aku ! kalau korang tengok couple ni macam couple budak sekolah je tapi aku suka dengan cara dorang. YongHwa sangat respect dengan SeoHyun dan melayan SeoHyun dengan baik ! Aku suka lelaki macam ni. Dia tak berlebih - lebih dan sudi ikut cara SeoHyun yang baru first time 'dikahwinkan' tapi dalam dunia realiti beliau, ini first time beliau 'couple' ! *gadis macam SeoHyun patut dicontohi oleh gadis - gadis Malaysia*

Kuntoria Couple - Dorang ni memang paling aku suka sebab style dorang sejibik macam real husban and wife ! Nickhun 2PM ni betul - betul dah jatuh cinta dengan Victoria f(x) ! Untung gila Victoria ni dapat lelaki yang charming dan caring macam Nickhun. Nickhun juga sangat alert ! Menyebabkan aku sangat suka lelaki macam beliau walaupun aku akan rimas sikit. Nickhun sangat bertuah jugak sebab Victoria ni sangat pandai memasak ! Apa saja yang Nickhun suka, mesti beliau masakkan..huh ! untung !

Oke ! Done !

Aku nak melayan WGM ni sekali lagi. Sebab aku sangat tak sabar untuk tunggu next week, episod baru. Rancangan terbitan iMBC ni bersiaran secara langsung setiap sabtu. Jadi, hari ahad. Pihak yang berwajib telah upload untuk tontonan fans dorang melalui laman web tertentu atau mungkin lambat sikit. Buat masa ni, belum ada laman web yang khusus untuk rancangan ini selain laman web iMBC shj.

Jom tonton sama - sama ! (klik link name couple untuk ke page tersebut) aku sarankan korang guna page Dailymotion untuk tonton.

p/s : tonton sambil berangankan bro kadet
aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

26 ulasan:

aishareoils berkata...

ecah suke yg dolu2 punye...lettuce couple..HJ n Hwang Boo..sweeettt..hehe

Unknown berkata...

ha'a ! couple tu pn terbaik gk ! memang beshhh hihi

aliaa farhana berkata...

suke nickun ngn victoria!!! besh je kn....victoria 2 mcm dh perfect je kn...ala2 mcm andy n solbi dlu...tgk ta??

Tanpa Nama berkata...

err!
sgt2 suka drama korea..
biasa2 jewk dgn k-pop..
tapi rancangan nieyh..
tak minat ..
hehehe...
sebab tak pernah tgk..

mummysyafie berkata...

ingat kan awak yang nak kawen dear..hihihi...dulu layan la citer korea ni. tapi sekrg sejak dah beranak pinak, citer katun plak akak layan

F. berkata...

cik yuki layan korean jgk rupe nyer.. :)

i skrg x der masa sgt u nk tgk dvd.. dvd drama korea laen pon kwn2i pnjam x pulang2 :(

Unknown berkata...

lily ;

tgk2 ! mmg besh dorg tp solbi ta reti msk sgt rite ?? haha andy mmg charming gle ! ske sgt !

Unknown berkata...

lelaki ini;

awk ptot tgk ! hihi

Unknown berkata...

mummy.

blom kawin lg lor...hahaha
yelah, klo ad bdk2 ni kte kne r ikot rncgan dorg..hahaha

Unknown berkata...

faza.

ala..cian awk..
sbo jela k..hihi
tgk r online ! ;)

aliaa farhana berkata...

2 la...solbi ta pdai masak....ta andy pdai kn...charming gile!! nak hubby mym andy...hihihi

yanamib berkata...

salam kenal awek mirul eh? ngee~

ni mmg fanatik rancangan korea nih..xtau pn ada siri cemni..huhu O_o'

Unknown berkata...

alia.

seyes ! mmg beshh klo dpt hubby mcm andy + nickhun ! haha

Unknown berkata...

yana.

hehehe shhhh ;P

mmg ta tw sgt tp rncgan ni popular gk.

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

ouhh how poor my knowledge about the korean movies or drama..:( tak follow sgt.. walaupun it looks interesting wtih cutie heroes and heroins:))

My MiRa berkata...

wah.....suke2........cantiknye la hai.....

a little less conversation berkata...

lyn filem korea yg klaka je..drama x lyn..huhu

Zue Sancer berkata...

hehhe.thanks kiyu yuki....ump..minat k-pop?ader memeber layan la korea2 ni...nnt zue mintak link blog dia. zue forward kat kamu. sy pon same. kamu anatra blogger terapat sy =)

teyn teyn berkata...

nmpknya ai ketinggalan sesuatu ..
huarggh +____+

teyn teyn berkata...

nmpknya ai ketinggalan sesuatu ..
huarggh +____+

EB berkata...

Waaa korean addicted..
Same goes to me...

Unknown berkata...

cik teynteyn..

ketinggalan apakah ?? huhu

teyn teyn berkata...

psl realiti tv ini la.
taktau ape2 ..
huwaa +__+

teyn teyn berkata...

psl realiti tv ini la.
taktau ape2 ..
huwaa +__+

nona hidayah berkata...

awakkkkkkkkk!!!!
saye pon suka tgk we got married. nak tgk sume episod pasal diaorg. tp sy cari kat dlm dailymotion mostly subtitle vietnam. kuciwa ):

saye siap cari kat google sebab nk cari org yg minat cite nih. kwn2 sy byk x minat. hehe

tau x nk cari kt mne yg ade eng. sub??

feyza berkata...

huaaa tak tngok lagii..~~
nk tengok..LAAA~~~=D