KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Isnin, 14 Mac 2011

mari memasak !

Assalamualaikum ! Hello there !

Aku dah dapat keyboard baru ! hahaha *poyo* dengan ini, aku akan lebih bersemangat untuk menjahanamkannya dengan lebih rakus lagi apabila merajinkan diri untuk blogwalking ! *hope so . .* seyes ! aku sangat teringin blogwalking macam dulu ! T-T

(download picasa dulu sebab PC ni takde photoshop ! T-T)

Mari memasak ye tuan - tuan dan puan - puan sekalian ! Huhu

Untuk pengetahuan umum, aku suka naw baca tentang makanan di page cik zue dan sangat teruja bila beliau share something tentang masakan yang beliau pandai sangat masak ! Selain tu, page hanna lah yang selalu jadi rujukan untuk aku memasak ! hihi

Aku ?!

Owhhh ! Jangan buat hal ! Honestly aku takde la pandai masak pun. Sejak bekerja ni, jangan harap la aku dan dapur gas akan bermesra - mesra seperti dua bulan lepas apabila aku menjadi tukang masak yang tegar kerana ibu aku sangat suka makan ! Yang jadi masalahnya, aku tak makan apa yang aku masak tapi dia dok suruh gak aku masak (=.=')

Meh, aku share ngan korang ! Aku ni, kurang rajin masak lauk tapi kalau aku masak pun . . lauk wajib adalah ;

Telur Goreng !
aku hebat kalau masak lauk fev aku nih ! hahaha

Sayur Goreng !
lauk wajib ! honestly, aku tak makan sayur tapi parents aku sangat suka . .

Sambal Tumis !
tak kisah la . . janji sambal tumis . . cepat dan mudah ! haha

Ayam Masak Merah !
still belajar lagi cara memasak ! hehe

Bila hujung minggu dan ada kelapangan ataupun rajin yang terlampau, mesti ada request ;

Nasi Lemak !
adik aku suka sangat makan nasi lemak . . sebab tu la dia lebih cepat membesar daripada aku huhu

Time bercuti dulu, hampir setiap petang aku buat kuih. Semuanya, request daripada ibu aku T-T (sebenarnya malas tapi rajinkan jugak !) ;

Kuih Cara !
kuih ni, kuih fev aku jugak ! hahaha

Kuih Pau !
1st time buat tak jadi =.="
2nd time buat, menjadi - jadi . . hahaha
suka ayah aku makan . . dah kuih fev dia !

Donat !
SAMA macam kuih pau . . jenuh belajar hahaha *malu*

PALING POWER ;
MASAK maggi goreng ataupun maggi 3minit ! HAHAHA

Okey lah guys ! aku pun dah lapor sangat ni ! (padahal baru lepas makan) huhu aku kena tidur, esok nak pergi kerja . . owhhhh ! lupa pulak ! Picture - picture ni semua 100% ehsan daripada pakcik google yeee ! harap maklum . .

p/s : share lah dengan aku pulak apa yang korang pandai masak ?! hihi

aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

4 ulasan:

Zue Sancer berkata...

yeay!!!sy suke entry ni..ump nasi lemak sgt sedp menyelerakan..lupe plaks nak cite pasal kuih acctually kat umah zue mmg selalu wat cara..suke senng da sedap..tapi zue suka makan puteri ayu n kuih sampan hehhe

p/s:inilah entry terbaik dari ladang :)

Atiqah Damhuri berkata...

honestly, ak cuma pandai buat kek dan kueh je.. telo goreng, maggie..

lauk2, mintak tolong makan je bole! hahahaha. kre ok ko pandai gk memasak segala jenis tuh. ngeee! =)

F. berkata...

weh i budget u masak... haha
baru nk dtg umah :D

Unknown berkata...

sedapnyer, huhu nak juga, manja pandai masak air je huhu




100 Blogger diperlukan