KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Selasa, 12 April 2011

Sayu . . .

Assalamualaikum . . hello there !

Ketakutan yang menyelubungi jiwa ni memang susah digambarkan dengan bait - bait kata . . mahupun, aku cuba namun tiada yang terluah dan terus terkandung menjadi rahsia diri ini. Bermakna, tiada yang dikongsi selain terus berdalih . .

Bercakap tentang perubahan, merujuk kepada ayat 'manusia boleh berubah . .' . . 'people change' . . adalah ayat yang paling aku benci . . dan aku sentiasa memperingati diri agar aku tidak berubah kepada keburukkan . . dajjal dikalangan manusia itu telah wujud sejak dulu lagi . .

Aku takut ! Apa yang aku perlu lakukan . . ? Sedangkan aku tahu, si sial itu hanya mahu memusnahkan gadis itu dan itu bukan cinta ! namun, si gadis sudah hanyut dengan keseronokkan dunia . . hanyut dengan hiburan maksiat yang dipengaruhi oleh si sial . . aku ? hanya mendiamkan diri disini ketakutan . . apa yang perlu aku lakukan ?? sudah berkali aku cuba memperingati si gadis namun dia hanya menipu aku dan perkara itu sungguh menyakitkan !

Aku tidak berganjak walaupun selangkah untuk memberi kesedaran kepada si gadis . . namun, manusia itu belajar daripada kesilapan . . adakah patut aku biarkan si gadis melakukan kesilapan ?? aku sungguh kecewa dengan apa yang terjadi . . aku tiada kekuatan untuk membawa gadis itu kembali seperti dulu . . aku telah cuba sehabis baik namun, si gadis lebih suka menipu aku dan masih lagi dibuai hidup dalam maksiat yang dilakhnat oleh Allah swt . .

"Ya Allah ! Peliharalah beliau . . berkatilah beliau . . sedarkanlah beliau daripada lamunan itu Ya Allah ! Aku merayu padamu . . lindungi la beliau daripada lelaki durjana itu . . kembalikan la beliau kepadaku seperti mana Engkau pertemukan aku dengannya . ."

Tidak habis dengan kesedihan itu . . aku terus dibelenggu dengan sebuah kisah perpisahan . . begini la dunia. Tiada yang kekal . . meski pun hati merasa berat namun apa yang aku boleh lakukan selain membenarkan dia pergi untuk mengorak langkah mencorak hidupnya . . kesal ! sedih ! kecewa dan berat hati ! itulah yang aku rasa kini . . .

aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

2 ulasan:

Fyqa berkata...

bersabar ye...

almas alin berkata...

hei..jgn la sedih.neway,sape gadis tu?