KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Jumaat, 1 April 2011

minta tolong boleh ?

Assalamualaikum . . hello there !

"Khai . . nak minta tolong boleh ??"

Kalau aku dapat ayat ni, hati aku dah berdebar - debar . . walaupun macam tu, aku tidak pernah lewat membalas permintaan dorang . . "nak tolong apa ?". . aku akan tolong selagi boleh. KECUALI kalau aku betul - betul tak boleh tolong . .

BUKAN kerana aku taknak tolong tapi aku risau kalau aku tak boleh tolong . . kalau aku tak boleh tolong . . aku akan rasa bersalah yang teramat sangat . . sedih . . tuhan je yang tahu apa yang aku rasa . . apa yang aku lalui untuk tolong orang lain . .kesusahan yang aku alami.

Bila aku boleh tolong . . aku tolong . . aku tak kisah apa pun yang berlaku . . apa kesusahan yang aku alami janji aku dapat tolong dorang . . dan aku happy sangat sebab dapat tolong dorang . .

Jadi, janganlah selalu fikir yang aku ni taknak tolong . . asyik beri alasan atau apa . . tapi . . aku betul - betul takde kemampuan untuk tolong . . aku benci beri alasan ! jadi, aku akan rasa sangat sakit hati bila aku bercakap benar yang aku tak boleh tolong tapi dorang cakap aku beri alasan !

Jangan fikir aku suka beri alasan . . sebab aku tak pernah berjaya menipu !

MAAF SANGAT SEBAB TAK DAPAT TOLONG ! TOLONGLAH MAAFKAN AKU !
aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

6 ulasan:

Manja (let it be my sweet name) berkata...

x semua benda kita boleh tolong okeh,

Cahaya Kehidupan berkata...

ok baiklah,cahaya mengerti..hehe gurau je,BTW tak kisah orang nak kata apa,asalkan niat kite jujur,sebab ada orang kata boleh tolong tapi sebenarnya tak mampu nak tolong,ada orang plak dah beri pertolongan tapi jenis mengungkit, so jika kite terus terang kita tak dapat nak tolong,atleast kita tak beri harapan palsu kat dia...*ok terpanjang plak komen...maaf ye..hehe peace

mummysyafie berkata...

kiter tolong takat yang mampu je dik..jgn membebankan diri plak yer

Khairul Atikah @ Cik Yuki berkata...

manja. betul ckp awak.

Khairul Atikah @ Cik Yuki berkata...

cahaya. sy sekadar beritahu y benar tp sedih ble org ta mau dgr..

Khairul Atikah @ Cik Yuki berkata...

mummy. sy cuba y terbaikk