KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Isnin, 7 September 2009

tolong citer sikit pasal RapidKL

ohoho nampak sangat jelas lagi terang benderang disuluh cahaya matahari. aku ni tak nek bas dah berabad lamanya (Baru 2 bulan tak nek :p)

Aku dengar citer..

ok

aku tipu..
aku baca citer kat blog Miss Ery pasal tambang bas. agak terkejut (tapi belum sempat bertukar jadi beruk lagi) bila baca pasal tambang tuh. betul ke naik sebegitu mendadak sekali ?

(betulkan jika tak betul. kalau dah betul. buat2 la macam tak betul je)
: komen :

tambang RapidKL ;

tempatan (RM1) sehala
bandar (RM2) pergi balik
utama (RM4) pergi balik

masalahnya ;

-aku naik bas BANDAR dan UTAMA untuk pergi balik
-duit poket aku RM10 (jangan mimpi nak nek banyak2!)
-BETUL KE TAMBANG PERGI BALIK AKU RM6 ??
-rakyat malaysia baik hati dan budiman bukan ? kasi kalkulate skali eh..uhuhu :p (aku ni lembab sikit. ok. aku tipu lagi~~ aku lembab banyak) ehehe

tolong la buat aku faham ! aku dah cek website RapidKL (disebabkan aku ni sentiasa lembab) 1 haram jadah pun aku tak faham ok..tolong la terangkan sikit..tq..

psss : aku taknak malu nanti nek bas nak bayar tambang tak tau bape. taknak tunjuk muka terkejot. biar terkejot skunk..jangan terkejot nnt. korang tolong la eh..ehehe
aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

4 ulasan:

kertasgraf berkata...

tgk jarak n kawasan utk bas UTAMA... kalo dekat jarak.. Rm1.. kalo lebih lg.. Rm2... contoh... dai pasar seni ke shah alam Rm3.. sehala punye perjalanan... kalo pasar seni ke kl sentrl dlm Rm1 je kalo xsilap...

Aben berkata...

wakaka..
aiyoo..
kalo duit blanja 10 riyal sehari...
duit tambg bas da 6 riyal...
maka...elok la...kamu cpt2 bli moto kapcai..
maka...dpt save duit..
-bior hodoh si kapcai..tp lawo duit riyal nye-

-pasal tmbg tu..karam sing wala2 lg la x pham..-

:P

kimisai berkata...

rapid share??

Cik Yuki berkata...

kertasgraf :
tq ! mknenye kalo sy nek bas pegi blik RM6 tu xtermasuk bas bandar lg ?! uhuhu mmg wajib nek elaun sy nih! uhuhu

aben :
sy mmg sedang mempertimbangkan motor kapcai kt dlm garaj nih uhuhu

kimisai :
nk share apew ?