KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Isnin, 14 September 2009

"BIDADARI DUNIAKU" entri kali ni sangat2 panjang betul !

wah ! cukup sentimental dan mental sekali tajuk di atas. kenapa kah ? kecewa kah ? apa kah ?

pasti lah bukan...!


Semuanya cerita tentang hidup aku yg serba daif dan tidak sempurna ini. (hidup aku je..)


Aku nak jadi sempurna kerana aku tak sempurna,

Kemudian, aku bercita - cita untuk sempurna,
Aku bertemu dengan seorang bidadari dunia,
Kami tidak pernah bersefahaman,
Aku dan dia selalu bergaduh kerana hal kecil,

Karma dunia..

Aku tetap menyayangi dia...
Biar pun dia sering menyakiti hati aku..
Aku ada silap juga..
Pastilah aku pernah menyakiti hati dia..
Jadi,
Deal bukan ?? (Padan muka aku)
Orang luar menerima aku ?
Adakah dia menerima aku seadanya ???
Hanya dia saja yang tahu jawapannya..
Aku ??
Pastilah..redha je..

Dah nama manusia yang tak sesempurna mana,

Biarpun begitu,
Pastilah ada yang kami tak puas hatikan,
Aku pun begitu..agak kurang ajar bukan ?
Dia pula ?
Seperti yang telah aku katakan..
Dia bidadari dunia ku..

Dia hadir untuk menunjukkan padaku..
KESEMPURNAANNYA

Jadi,
Aku boleh mencontohinya..
Ya ! pada pandangan mataku dia sangat sempurna..

Dia.

Dia memiliki segalanya yang aku impikan.
Mestilah,
Dia bidadari duniaku.
Meskipun aku buruk dimatanya,
Dia tetap cantik dimata aku..
Cantik sangat (seikhlas hati ku katakan !)
Dia bukanlah wanita kesayanganku,
Dia bukan sesiapa.
Tapi,tarafnya hampir sama dengan wanita kesayanganku.
Aku juga menyayangi dia..
Aku menjadikan dia idola ku..
Meski pun aku sering menerima pelbagai tomahan.
Pekak tak semestinya bisu..
Jadi,
Aku masih bisa mengatakan...

.......................... <- RAHSIA AKU ! :P

Yang pastinya,

Bidadari duniaku..

dan

Wanita kesayanganku..

adalah dua insan, dua wanita..
kaki bebel..
kaki leter..
kaki jerit...
yang selalu kejut aku bangun sahur...
oOoOo aku masih belum puas bermimpi lagi...
mereka ini...


psss : WANITA KESAYANGANKU = ibuku, BIDADARI DUNIAKU = kakakku



aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

4 ulasan:

Aben berkata...

oh tidakkk...kusangkakan putera dunia...
hahaha...mimpi rupanya...

Cik Yuki berkata...

ahaha putera dunia..
dah search kt google tp xjmpe2..
nnt nk search gne infared plak..kot jmpe la nnt
ahahaha

si tukang kebun berkata...

berbuat baiklah terhadap kedua ibu bapa anda...

Cik Yuki berkata...

baiklah si tukang kebun yg bijaksana ! :)