KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Isnin, 28 Jun 2010

post ini kepada mereka yang rajin je. yang malas pandang sekali imbas sudah.

wahaha.! panjangnya title entri malas aku ni.la la la.aku sangat emosi sejak dua tiga menjak ni. layan emosi aku lagi ye.

manusia tak dapat menilai keikhlasan yang dan juga kasih sayang.
sesuatu yang paling sukar dijelaskan.
hanya tuhan yang tahu samada kita ikhlas atau tak. sayang atau tak.
(setuju/tak setuju).?

keikhlasan bukanlah untuk ditunjuk.tunjuk.
kalau nak tunjuk pun mungkin sukar untuk diaplikasikn oleh seseorang tu.
kita ikhlas, dengan niat kerana Allah s.w.t tapi tidak pada orang itu.
jadi, biar la ianya terus menjadi rahsia kita.
 (setuju.tak setuju).?

kasih sayang adalah sesuatu yang sangat membahagiakan.
kasih sayang bukan mudah untuk dilihat oleh mata kasar.
senang cerita, kalau taknak kasih sayang tu pudar.
bagi aku, haruslah bagitau yang kita sayang dia pada setiap hari.
 (setuju/tak setuju).?

sebelum tidur. bangun dari tidur. ketika lunch. ketika masing.masing busy..jangan la. huk.huk.huk
bila.bila je asalkan orang tu tahu yang kita sayang kat dia.

setiap manusia ada ego masing.masing jadi kita perlu bertolak ansur.
jangan la mengharap yang dia akan memahami kita 100% sebab..memang TAK la kalau macam tu.
walaupun kita tahu kita memahami dia tapi mungkin kita tidak memahami dia 100%.
manusia ni bukan la sempurna sangat.
(setuju/tak setuju).?

manusia ada pelbagai jenis perangai jadi manusia ni berbagai karenah.
penat layan..hanya orang yang sabar je rajin melayan.

kita sering buat silap dan kesilapan adalah guru terbaik dalam kehidupan.
belajar dari kesilapan pun ada baiknya.
tapi, kalau sampai menyusahkan orang lain.
tak payah la. lupa kan.

sekian ceramah untuk hari ni. salam.
aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

4 ulasan:

aben berkata...

bekaitan pandu laju2...
hohoho..satu kepuasan kalo dpt potg keta yg memntg kan diri..-mcm die sorg je ade keta..-
hohoho...satu ari nnti...haha..dun lupa kita akan betemu...tp..x dak salam2..drive la dlm kegilaan remaja..hwa3

ttg post ni plak..
byak yg kite sutju...
hohoo..^_^
bile da taw serba skit ttg diri..ape slh kalo kite brubah..x de nak malu nye...

intanurulfateha ❤ berkata...

huhuu
i malas bce, mcmane nehh ;p

hehehhhe

Cik Yuki berkata...

aben : orait der.nnt kte jmp k d jlnan merempit sme2 hahaa

btw, tq... :)

Cik Yuki berkata...

cik intan :
hahaa mse pndg sekali imbas tu ad nmpk warna pape x.? kalo ad..nmpkny, anda tlah khatam..la la la