KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Khamis, 2 Jun 2011

bukan sekadar ayat

Assalamualaikum . . hello there !

Dalam kehidupan seharian korang . . mesti akan berjumpa dan mengucapkan pelbagai perkataan yang mengharukan . . betul tak ?? semua tu, korang lakukan dalam sedar atau tak . .


Salah satu ayat yang sering kita gunakan dalam kehidupan seharian . . huu . . aku jarang gunakan ayat ni . . sebab bagi aku ayat ni sangat berharga . . bukan sesuatu yang mudah untuk aku lafazkan kecuali aku benar - benar sayang . .

Bila aku dah sayang seseorang tu, maknanya aku sayang setulus hati aku . . andai kata suatu hari nanti takdir kami bukan untuk bersama . . tidak pernah sesekali perasaan sayang itu hilang . . cuma . . aku tidak mampu untuk kembali . . aku tiada daya untuk jelaskan . . aku sayang . .


Apa yang aku katakan  . . bukan sekadar ayat yang jadi bahan perisa manis kata . . jika aku tak sayang . . aku takkan balas kata sayang itu . . itu aku !

Aku tak kisah dengan apa yang berlaku . . setiap kedukaan tu, aku percaya ada pengakhiran yang baik . . jujur la dengan diri sendiri . . jujur la dengan kata hati . . jujur dengan semua orang disekeliling kita . . jangan suka bermain dengan kata - kata nanti badan binasa . . hargai la setiap apa yang ada didepan mata . . lafaskan la dengan keikhlasan bukan kepura - puraan . . mungkin ayat itu mampu membunuh . . berhati - hati lah jangan sampai memburukkan keadaan . .



*aku masih munasabah diri*

aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

4 ulasan:

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN berkata...

halaaweeii entry kali ni,,, jiwang2 u, hakhak

Amni berkata...

betul! jangan mudah lafazkan sayang kalau kita sebenarnya nak main-main je..

Khairul Atikah @ Cik Yuki berkata...

lok. heheee ^^

Khairul Atikah @ Cik Yuki berkata...

amni. setuju jgk ! ^^