KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Ahad, 11 Oktober 2009

aku dan cita cita. adalah perkara yang memalukan ?

setiap manusia ada cita - cita
punya cita - cita
dan ingin mengejar cita - cita

begitu juga aku
aku memiliki cita - cita
cita - cita aku..

dulu aku bangga
tapi aku jadi malu sekarang
ada apa dengan cita - cita
kalau hati aku sendiri merana ?

puas aku mengorak langkah
puas aku berusaha
puas aku cuba memiliki
puas aku cuba
cuba
tapi aku takut

mereka asyik berkata - kata
mereka asyik menyindir
mereka asyik memperlekehkan aku
ya! aku terasa hati !
tapi aku diamkan saja..

aku kesal mempunyai cita - cita ?
aku kesal dimalukan oleh cita - cita ?
aku kesal memiliki impian ?

puas aku pujuk diriku.
jangan asyik terlalu mengejar cita - cita !
jangan taksub untuk memiliki cita - cita !
apa yang perlu aku lakukan ?
semuanya ketentuan tuhan

mungkin..
mungkin..

malangnya aku kerana mempunyai cita - cita..
salahnya, ketinggian..
aku jadi bahan ketawa orang sekeliling..

POLIS..
hmm berhentilah bermimpi !

passt : aku selalu nak cuba tapi..mereka sering mematahkan semangat aku..alasan mereka aku ni pendek. aku tak akan diterima malah aku tak layak langsung ! bodoh tau..hmm..gelak la..hmm 150..150..150cm
aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

5 ulasan:

Aben berkata...

lorh...kalo polis mmg x brape sesuai...
tp boleh kalo serius...
p je jumpe polis...ckp saye maw jd polis..
saye maw banteras kejahatan...
-pergh ayat...hahaha-

cik intan (◡‿◡✿) berkata...

.yay!
.i jumpe org lebey rendah dr i~
.i 152 ;p

Cik Yuki berkata...

aben :
mcmne kalo aq bt mcmni..;

en.polis..sy nk jd polis sbb sy pnye smgt lg tinggi drpd ketinggian sy ahaha

Cik Yuki berkata...

cik intan;

tu la kenyataannye ! grr..agk geram disini..uhuhu

Saira Azura berkata...

salam, tq sudi follow..rajin2 lah ngomen plak ek..hehe