KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Khamis, 6 Oktober 2011

Bila Ginjal Menari nari #awkward morning

Assalamualaikum . . hello there !

Permulaan pagi yang sangat ginjal err . . maksud aku ganjil . . seperti biasa, seorang ibu mengejutkan anaknya bangun daripada tidur . . dengan penuh kesabaran dan istifar panjang kerana seperti biasa juga adalah menjadi rutin untuk beliau menguatkan iman didada apabila mengejut anak yang liat seperti getah bangun daripada tidur . . setelah 20minit dikejut baru-lah anak itu benar - benar bangkit daripada tidurnya . . 

Mandi dan bersiap - siap untuk ke pejabat, solat subuh adalah perkara wajib ditunaikan sebelum memulakan hari yang . . . ginjal ganjil . .

Usalli fardhaz subhi raka'ataini adaan lillahi ta'ala

dengan niat, supaya tidak lupa bertemu dengan Yang Maha Esa suatu hari nanti . . 5 waktu menjadi panduan hidup . . berusaha untuk tidak tertinggalkan walaupun sewaktu . . hidup untuk mati . . itu la tagline hidup anaknya . . bersiap untuk ke pejabat . . mengambil apa yang patut . . melangkah keluar daripada bilik . .
tiba - tiba langkah terhenti . .

Eh ?! kenapa rasa macam pelik je ni ? Bisik sekeping hati lalu berpatah balik masuk ke dalam bilik . .

Laa . . aku tak kemas katil lagi !

Sangat ganjil bila tiga hari lepas katilnya dikemaskan oleh seorang kakak . . weh ?! apesal aku ni bermadah helah pepagi ni ?! ginjal ganjil weh !! hahaha

Tiga hari Kak Ekin kemaskan katil bila bangun dari tidur . . itulah, dah dimanjakan . . nasib baik tak terus pergi kerja . . kalau tidak memang ada budak yang kena bebel balik kerja nanti . . pfftt ! Ini la akibat kalau ada kakak . . dimanja sampai terlupa tanggungjawab hahaha patut la adik - adikku sangat mengada - ngada selama ni . . 

kbye !


 
aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

1 ulasan:

Unknown berkata...

adik aku kalo aku suruh baru le die kemas senirik