KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Ahad, 3 Julai 2011

Cinta Yang Teragung (nota panjang)

Assalamualaikum . . hello there !

Sebulan yang lalu . . aku kehilangan seseorang yang paling aku sayang . . kekasih . . kawan baik . . semuanya ada pada dia . . bagi aku . . dia terlalu sempurna untuk ditukar ganti . . dan seperti yang aku pernah dijanjikan . . tempat dia takkan berganti . . walaupun masih terlalu awal dan luka masih berdarah tapi aku tetap dengan pendirian aku . .

Kehilangan itu membuatkan aku separuh gila ! Aku tidak pernah mempercayai apa yang berlaku malah aku masih dibayangi oleh memori indah dan sesekali lidah ini tersebut namanya . . benci jauh sekali hadir dalam diri aku . . cuma kesal yang terpendam . . Rindu yang memuncak diakhiri dengan nada suara yang berbeza . . perkataan 'bodoh' bermain didalam fikiran aku . . rasa sayang menyebabkan aku menangis menyesali segalanya . . namun, tiada apa yang berubah . .

Disaat itu, dunia aku rasakan gelap gelita . . rasa kesal membuatkan kata 'maaf' berkali - kali ku pinta . . hati meronta - ronta meminta dia kembali dan memaafkan aku . . kembali disamping aku . . aku tak kisah apa yang berlaku janji kembali kepada aku . . kawan . . kembali buat aku gila merindukan kamu . . kembali buat aku gila menyayangi kamu . .

Tidak

Dia takkan kembali . . biarpun berpuluh kali aku merayu . . tahu ? dia telah membenci aku . . tahu ? dia telah mencaci aku . . tahu ? dia tidak menyayangi aku . . tahu ? dia tidak mahu aku lagi . . tahu ? aku bukanlah orang yang dirinduinya selama ini . .

Tuhan . . .

Kenapa memperlakukan aku sedemikian ? Aku memohon dia kembali tetapi kenapa dia semakin jauh dari aku ? Tuhan . . apa yang cuba Kau tunjukkan ? Kenapa ambil dia dari aku ?

Sehari demi sehari . . persoalan demi persoalan . .

Terima kasih Tuhan . .

Kerana Kau ambil dia yang aku sayangi sepenuh jiwa aku tetapi kau gantikan dengan lebih ramai orang yang menyayangi aku . . rasa sayang itu lebih banyak daripada sayangnya dia kepada aku . . sayang yang tidak terbalas olehku . .

Aku sekadar manusia biasa . . insan yang tidak punya apa - apa . . hanya satu . . doa ku mengiringi hari - hari mereka . . rahsia aku ada pada Tuhan . . hanya Dia tahu apa yang aku berikan untuk membalas kasih sayang mereka . . berikan aku sekali lagi peluang untuk membahagiakan mereka . .

Aku tahu, Tuhan sangat menyayangi aku . . Dia menduga aku kerana Dia terlalu mencintai aku . .

Terima Kasih Tuhan . .

Sesungguhnya hanya Dia Cintaku Yang Teragung . .


aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

1 ulasan:

mummysyafie berkata...

sabar dengan apa yang berlaku, insyallah akan hadir sinar kebahgiaan lepas ni.