KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Isnin, 18 Julai 2011

Budak Langit Ke Tujuh

Assalamualaikum . . hello there !

Acchuummmm ! uhuk ! uhuk ! errr . . maafkan saya, nampaknya saya terkena selsema bersin bersin lagi -.-" (bercakap dalam nada Nabil tiru suara Detective Mauri)


Hari yang indah dan panas menjadi punca saya mempunyai bibir yang kering tetapi bukan itu yang nak saya ceritakan sebenarnya..

Pada suatu zaman yang dikenali zaman 'meraban' dimana manusia - manusia dizaman itu sebilangannya suka merapu meraban . . errr . . sila percaya ! -.-

Di zaman itu juga terdapat seorang budak perempuan yang tahap cute ciptaan tuhan itu tidak dinafikan lagi, malah ibunya sering kali tersenyum sinis bangga melahirkan anak secute beliau . .

Dipendekkan cerita sebelum perasaan riak, takbur, bongkak dan sombong menguasai diri . . uhuk ! uhuk ! maksud saya . .  beliau . . maka, lebih elok hendaknya (ceh ! ayat ! macam citer hikayat pulak . . haha) kita terus ke babak seterusnya . .

Walaupun dilahirkan sebegitu sempurna, tetapi budak ni mempunyai tahap ego yang sangat tinggi sehingga tidak tercapai akalmu untuk memikirkan tentang hal itu . . malah, tahap kedekut die . . aduhai . . kalah Haji Bakhil . . woooo . . sila seram oke . . 

Untuk menghebatkan plot cerita ini, dikisahkan . . beliau ego untuk mengaku perasaan beliau . . tetapi, jika seseorang itu ternyata akalnya lebih tinggi daripada budak ini maka dengan mudahnya orang itu dapat memendekkan ketinggian egonya   -.-" (apa aku merepek ni ??)

Bagi menghangatkan story . . budak ni sesangat la kedekut dengan . .  errr . . acaner nak citer ehh ?? hm . . dia kedekut dengan . . urmm . . kata . . arr . . kata . . hm . . sejenis perbuatan yang . . yang . . err . . yang dilakukan oleh . . orang . . . errr . . ala . . senang citer . . perkara ni ada empat huruf . . satu perkataan . . satu sebuatan . . kalau dibaca . . M . . U . . A . . H ataupun, dizaman moden kini lebih dikenali dengan pelbagai huruf-huruf baru dibelakangnya . . sepert MUAXX . . MUACHHH . . dan sebagainya . . 

Errr . . beliau digelar budak langit ke tujuh merujuk kepada tahap kedekut dan ego beliau . . -.-"

Yee . . sangat susah untuk menjelaskannya heeee -_-

aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

1 ulasan:

mummysyafie berkata...

suka gak layan citer ni..bila la si conan tu nak membesar blk.