KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Sabtu, 9 Oktober 2010

im speak here

im silent.
but im dying inside.

aku sangat tak faham. apa yang tengah berlaku.?! aku buat apa.?! dosa sangat ke.?! semuanya jadi kacau.! ye.! semuanya kerana aku. yup. aku emosi. yup. aku tahu aku salah. dan aku taknak dengar sebarang penjelasan ataupun buat sebarang pembetulan. biar la.

but. it's still my mistake. aku berdosa dan buat silap. semuanya kerana emosi. tapi, aku tak bermaksud nk sakiti sesiapa. aku tak bermaksud nak masuk campur hal sesiapa pun. aku tak bermaksud apa - apa selain nak dia happy dan nak betulkan apa yang tak betul antara kami. aku cuba untuk tidak peduli langsung tentang masalah dia. tapi, hati aku sakit.! aku cuma tak mahu dia disakiti dan mungkin cara aku tak betul. hm.

aku bukan nak putar belit cerita, nak berbohong, menagih simpati atau apa pun. jadi, aku berhenti disini. aku sangat kecewa.! aku sangat malas nak peduli dah.! apa cerita yang keluar tu. dengar. aku taknak betulkan apa - apa lagi. aku cuma nak minta maaf kepada semua yang terasa hati. honestly, bukan niat aku dan buat hubungan orang lain kacau bilau, itu bukan mainan aku.! siapa yang betul - betul kenal aku. akan tahu, apa yang aku suka dan tak.! juga mainan kegemaran aku. :)

takde siapa yang faham dengan apa yang kita lakukan. tiada siapa yang boleh baca kelakukan dan setiap tindakan kita kecuali Yang Maha Mengetahui. jadi, aku tak kisah kalau berapa ramai pun nak salah anggap. pada aku, setiap manusia punya pendapat yang berbeza. samada buruk atau baik, itu dinilai olehNya. bukan kita.! hm. dan aku tak marah kalau orang berprasangka. itu lumrah. aku redha.

pengorbanan bukanlah sesuatu yang dilakukan untuk dihargai. yup.! perlu dihargai. tapi, bagi aku. pengorbanan ni adalah sesuatu yang ikhlas kita lakukan untuk orang yang kita sayang. dan, aku tak perlukan sebarang penghargaan untuk itu. kalau kita lakukan kerana Allah swt. kita akan mendapat keredhaan daripadaNya dan pengorbanan tu akan dibalas oleh Allah swt nanti melalui pelbagai cara yang dikehendakiNya.

aku tersenyum, lega dan bersyukur. aku redha dengan segala yang sedang berlaku. aku tahu, suatu hari nanti akan terbukti samada aku benar atau tidak. samada aku salah atau tidak. terima kasih kerana ada ketika aku memerlukan. haish.! aku marah pun cuma seketika. kecewa. sedih. semuanya hanya seketika. :)

aku happy sebab dia happy sekarang. jadi, aku pergi. biar la aku jadi orang yang pernah ada disisi dia suatu masa dulu. aku dah tak mampu nak jalani semuanya. aku nak mulakan hidup yang baru.!

u hate me.?! just leave me.!
u like me.?! stay beside me.!

hahaha aku oke sekarang.

ps : sorry guys. aku sangat emosi. hm.

aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku pon tgh emosi gk...so weak this week....

Aidy Shahiezad berkata...

hurm...
adakalanya, org cepat salah faham dgn ape yg kita buat... tp percayalah, lama2 org paham gak nnt.. :)

my latest entry:

Jika Kamu...
(http://aidyshahiezad.blogspot.com)

almas liyana berkata...

nape ni syg??
be strong ok..
:)