KOTAK FIKIRAN :

akan direnovate

Rabu, 16 November 2011

Dimanakan ku cari ganti

Assalamualaikum . . hello there !

11.11.11 - Tarikh keramat . . sah Kak Ekin menjadi tunangan orang . . aku happy untuk dia . . happy sesanggat sampai aku menggeletar, jantung berdenyut kencang, darah tinggi, mual, pitam . . semua ada . . semua tu terjadi bila macam - macam aku lalui semata - mata untuk dia . .

First time aku tengok dia pakai make up "uih ?! cantiknya . ." tapi sekarang . . aku sedar, aku lebih suka Kak Ekin tanpa make up . . "lagiiiii . . cantik !" hehehee 

Eh . . korang mesti bosan kan ? Asyik - asyik nama Kak Ekin . . hmm . . maafkan aku eh . .

Esok, aku akan tinggalkan Kak Ekin pulak . . hmm . . sebab aku kena hantar Wani sambung belajar di Melaka . . 

Urm . . oke la. Taknak cerita pasal Kak Ekin dah . . Meh layan lagu - lagu P.Ramlee . . lagu kegemaran yang aku selalu dengar sebelum tidur . . -_-' 


Dengar 
Oh jeritan batinku
Memekik - mekik
Memanggil - manggil
Namamu selalu
Sehari kurasa sebulan
Hatiku tiada tertahan
Ku pandang kiri
Ku pandang kanan
Dikau tiada . .

Risau
Batinku menangis risau
Makin kau jauh
Makin hatiku bertambah kacau
Mengapa kita berpisah
Tak sanggup menahan asmara
Oh ! Dengarlah
Jeritan Batinku


Hendak ku nangis
Tiada berair mata

Di mana kan ku cari ganti
Serupa dengan mu
Tak sanggup ku berpisah
Dan perhati patah, hidup gelisah

Alangkah pedih rasa hati
Selama kau pergi
Tinggal ku sendirian
Tiada berteman dalam kesepian

Dunia terang menjadi gelita
Cahaya indah tiada berguna
Keluhan hatiku menambah derita
Kini kau jua tak kunjung jelma

Di mana kan ku cari ganti
Mungkinkah di syurga
Untuk kawan berduka
Menangis bersama, selama-lamanya





pssst : aku suka lagu versi baru ni . . lebih menusuk dikalbu gitu . .

| Kak Ekin selalu suruh aku cari pengganti dia . . tapi sebenarnya dia tak tahu yang tempat dia tak terganti . . aku bukan jenis mudah menerima dan mudah melupakan . . dia SATUnya kakak yang buat aku rasa AKU ADA KAKAK |

aku suka membaca jadi aku menulis untuk membaca

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setuju!
perempuan lebeyh cntik tanpa makeup!

d_tieah berkata...

Lagi................